Tuesday, August 16, 2011

Bler mood kiasu menjengah


Status: Okeyh sedeyh doo, xleh buat test Maths.. Markah chem pon agak suam-suam kuku jer... Arrrghhhh~
Music: Asma al Husna

I nie kan xder laa rajin sangat,, cuma hardworking jer... (errr bukan ke sama jer maksud nyer tu???) Yes, it is so hard to re-schedule kan balik jadual belajor yang mantap sperti zaman kegemilangan budak-budak SPM dulu.. Hadoiiii~ (I tak mngeluh okey,, cuma wondering jer) Kat Ky neh, wlopon bleh bergolep-golep sesuka ati x mo buat omwork kejadah sumer tu,, Alhamdulillah, rser tanggungjawab bserta amanat mseh ader dlam lubuk hatiku ini... I'm a A-level student, orang sponsored plak tu,, commit! commit!!!!!!! My abah pesan "Belajar btol-btol, krajaan dah bayar banyak tu nak tanggung Afa belajar" Sedangkan Abah sudah memesan inikan pula diri sendiri... I selalu remind myself yang I tak blajar free ni, I have a big responsiblity, I have to serve to Islam, nation, family and more importantly myself! 

Oleh sebab xnak bilik I bersepah, I sepahkan common room chalet I! wahahaha =)
Nak tulis note to myself laa:

"Dear Syifa, please don't be malas-malas! Jangan sesekali be i n the comfort zone, tak semestinya tngah buat A-level dah guarantee bleh fly. You'll have a long way to go, and this is a new phase beginning... Amik pengajaran bahawasanya if you tak lpas cut-off point sponsor and tak exceed requirement uni, you're finished. Buat yang terbaik for AS and A2. Susah- susah jer nanti kne resit paper! So, give all out tros! Don't simpan-simpan!  Contohi yang dah succeed, anggap inferior as challenges to compete. You know you can do it because Allah already trust you in the first place! Have faith in Him."

I'll leave you guys with one of my favourite ayat! Take time to btol btol hayati the meaning. So, whenever you  guys feel sad, remember my dear, Allah is always make things easier for you. =)

29:69

Sahih International
And those who strive for Us - We will surely guide them to Our ways. And indeed, Allah is with the doers of good.

 ~Al-Ankabut 29:69~

2 comments:

eternal_felicity said...

oloh, igtkan nok upload psl backpackers yg sst cari jusco..hahhahaha

IamCIPA said...

hahaha~ hop tu take times nak coretkan... nati aq usahakan scepat mgkin.. iA. =)